8 tips voor de zomer

Met het zonnetje buiten staan niet veel mensen te springen om te gaan sporten. Het is toch lekkerder om ergens op het terras te zitten met een koud drankje of langs de waterkant te liggen. Wil je toch fit blijven maar heb je moeite met het motiveren van jezelf? Volg dan deze tips!

  1. Ga lekker naar buiten. 
Waarom zou binnen gaan sporten als je ook buiten lessen kan volgen?  30 minuten ‘’brisk walking is net zo effectief als 30 min cardiotraining op verschillende toestellen. Ook krachttraining kun je prima buiten doen, denk eens aan een bootcamptraining op maandag en zaterdag. Je traint dan wel zonder gewichten, maar trainen met je eigen lichaamsgewicht is ook heel effectief en houd je goed in Shape!
  2. Train in de ochtend. 
Geen zin om in dit warme weer buiten te trainen? Kom dan lekker binnen sporten in een van onze verkoelde fitnessruimtes. Probeer eens te trainen in de ochtend (vanaf 7 uur), dan heb je de hele middag nog om lekker van het zonnetje te genieten. Het is even wennen als je normaal gesproken ’s avonds traint, maar je zult merken dat je je erg energiek voelt gedurende de dag.
  3. Draag de juiste kleding. Als je gaat sporten met warm weer is het belangrijk dat je kleding draagt die je lichaam koel houdt. Draag bij voorkeur lichte kleuren en kleed je niet te warm aan. Doordat je lichaam minder snel opwarmt zal het sporten een stuk aangenamer worden.
  4. Pas je trainingsschema aan. Bij hele warme temperaturen is het belangrijk om je trainingsschema aan te (laten)passen. Je lichaam is namelijk niet gewend aan deze hitte waardoor je sneller vermoeid zal zijn. Je kunt het beste trainen met een lagere intensiteit, maar als je toch tot het uiterste wilt gaan, train dan vroeg in de ochtend of avond.
  5. Zorg voor afwisseling. 
Doe eens iets anders dan je gewend bent. Kies voor iets wat je lichaam en geest traint zoals Hatha Yoga, Body Balance of Pilates. Dit is vaak erg aangenaam om te doen als het erg warm is en je spieren zullen door de juiste in en ontspanning goed in Shape blijven
  6. Drink voldoende. 
Las voldoende drinkpauzes in tijdens het sporten en drink ook als je geen dorst hebt. Te weinig drinken kan ertoe leiden dat de bloedcirculatie onder je huid afneemt waardoor je lichaam alsmaar warmer wordt. Dit heeft een negatief effect op je sportprestaties. Ook is er altijd nog het gevaar van uitdroging, vul daarom zo’n 150% vocht aan om je prestaties vast te houden. Let op: drink liever geen suikerhoudende dranken, dat heeft een negatief effect op je vetverbranding.
  7. Vraag naar ons Summer Shape Schema voor op vakantie! 
Er zijn veel vragen van leden die op hun vakantieadres af en toe willen blijven sporten. Dat kan, we hebben een speciaal simpel programma gemaakt om je lichaam in Shape te houden, in ieder geval voor te zorgen dat je niet aan komt tijdens je vakantie. Vraag er naar bij onze instructeurs!
  8. Zoek een sportmaatje. 
Heb je nog geen sportmaatje? Zoek die dan! Naast het feit dat het extra leuk is, werkt het motiverend om samen te sporten en aan doelen te werken. Je kunt elkaar aan sportschoolafspraken herinneren en motiveren door soms een vriendelijke schop onder de kont geven. Vooral de leden die de 60 Day Challenge gedaan hebben weten dat ‘’het samen doen’’ gewoon heel goed werkt!
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *