Special Member: Jaap van den Bos

Jeroen vroeg Jaap van de Bos zijn opmerkelijke resultaten van de sportvastenkuur en coaching te verwoorden. Zijn resultaten zijn opmerkelijk, en vooral na 8 maanden en veel reizen en werken in India buitengewoon goed te noemen. Met recht ‘’Special member’’ van de maand april

Make the switch

Na een fijne wandelvakantie in het “Lake district” waren er weer wat kilo’s  bijgekomen, het uitgebreide Engelse ontbijt en de “half a pint of beer”  hadden toch hun sporen achter gelaten. De weegschaal liep tegen de 80 kg en een buik omvang van 101cm. Het werd nu toch echt tijd voor actie, het strikken van veters werd enigszins bemoeilijkt door een te dikke vetlaag.

Mijn vrouw kwam met een enthousiast verhaal thuis over een manier van afvallen welke in de begin fase al een flink resultaat zou kunnen geven. Sportvasten was het “magic word” en dit verhaal deed mij besluiten om contact op te nemen met Jeroen Maas. Op internet al een beetje gekeken wat het zou kunnen inhouden en  het besluit was genomen, ik ga ervoor.  (mentaal was “the switch” al gemaakt)

Binnen twee dagen werd er een afspraak gemaakt voor een “intake” gesprek en direct daarna ben ik begonnen met de eerste fase. Dagelijks een pep talk met de personal trainer en eet adviezen om de speciale 10 dagen door te komen. Na de eerste fase stond de weegschaal op 75kg.

Dat heb ik vast weten te houden, ondanks ik veel reis en regelmatig gestationeerd ben in India, waar ‘’alles anders is. Nu alweer bijna 8 maanden later en in totaal zo’n 10 kilo lichter, buik omvang rond de 88 en twee broekmaten kleiner.

Ik doe nu wekelijks een paar keer met veel plezier wat cardio oefeningen. De sfeer bij JMSC is heel plezierig en ik heb regelmatig een gesprek met de personal trainer Jeroen waardoor het allemaal prima is vol te houden. Iets minder snoepen en wat verstandiger en toch nog lekker eten heeft ook z’n bijdrage geleverd.

Keep the switch, ik zorg dat er geen terugval gaat komen, voel me prima en volgens mijn omgeving zie ik er ook nog beter uit, en volgens mijn coach zeker 10 jaar jonger (ongelogen!)

Jaap van de Bos (1953)

 

Caribische Release Groepslessen

Op zaterdag 5 januari en zondag 6 april is de Caribische release van de groepslessen bij Jeroen Maas Sports Company. Kom in je meest swingende zomerse outfit en doe mee met de groepslessen. Op zaterdag worden er verschillende Freestyle lessen gegeven. De meeste duren 30 minuten zodat je in een korte tijd meerdere lessen kan meedoen en lessen kan ervaren die je anders misschien nooit doet.

Op zondag worden de Les Mills lessen gepresenteerd. De BodyPump, CXworx, BodyBalance en TRX staan op de planning. Zorg dat je erbij bent zodat jij de nieuwe tracks als eerst kan ervaren.

Zowel voor de zaterdag als zondag geldt het thema ‘caribisch’ dus trek je meest swingende zomerse outfit uit de kast die je stiekem al zolang aan wilde! Op beide dagen wordt er voor een hapje en drankje gezorgd om even lekker bij te komen na de training.

Heb je een vriend of vriendin die je wilt laten zien hoe leuk de groepslessen zijn? Dat kan! Introducés zijn altijd welkom tijdens het release weekend! Maar we hebben nog meer goed nieuws… In de week van 7 t/m 13 april mogen introducés de gehele week gratis mee sporten! Je kan dus al je vrienden en familie gratis meenemen naar de groepslessen.

Bekijk HIER het rooster voor de periode april – juni!

Geef jezelf en je introducés op bij de receptie, stuur een mail naar info@sportscompany.nl of laat een reactie achter onder dit bericht. 

Bekijk hieronder het rooster van de release! Klik op de afbeelding om hem uit te vergroten.

Release April 2014 Bottom

Jeroen Maas op het “The Opportunity Summit” seminar

[vc_column_text pb_margin_bottom=”no” pb_border_bottom=”no” width=”1/1″ el_position=”first last”]

Jeroen heeft maandag 24 maart deel mogen uitmaken van het “The Opportunity Summit” seminar in het indrukwekkende Maitland Theater. Hij sprak samen met 25 andere top sprekers, experts en ervaringsdeskundigen over één centrale vraag: Is het een tegenslag of juist een kans?

Robert & Jeroen 2014Het seminar stond in het teken van de lancering van het boek “Is het een tegenslag of juist een kans?” dat is samengesteld door Robert Benninga. Jeroen is co-schrijver van dit boek samen met meerdere vooraanstaande schrijvers, waaronder: Dr. Roy Martina, Hans Breukhoven, Peter Faber en vele anderen. Jeroen is vereerd dat hij door Robert Benninga, wie hij al 23 jaar kent, is gevraagd als expert op het gebied van gezondheid.

Jeroen heeft het in het boek over drie dimensionale gezondheid. Hij vertelt over de drie dimensies waaruit onze gezondheid bestaat: lichamelijke gezondheid, geestelijke gezondheid en spirituele gezondheid. Hij benadrukt het belang van een evenwicht in deze dimensies en hoe hij zelf achter het belang van dit evenwicht gekomen is.

De basis voor driedimensionale gezondheid is: het bewustzijn je gevoel te begrijpen en daarvoor je verstand te gebruiken”

Jeroen heeft uiteraard als gezondheidsexpert op het seminar de zaal ook weer even op een originele manier in beweging gebracht. Bekijk het filmpje hieronder!

 

 

Mocht je geinteresseerd zijn in het boek dan kan je op onderstaande link alvast een inkijkexemplaar bekijken:

http://www.mindpower.nl/is-het-een-tegenslag-of-juist-een-kans/

[/vc_column_text]

Ervaren Bootcamp instructeur gezocht voor buiten en binnen lessen

towels-bootcamp

Voor onze Bootcamp groepslessen zijn wij op zoek naar een enthousiaste en ervaren instructeur.

Geïnteresseerd? Neem dan contact op met Ingrid Bouwmeester op ingrid@sportscompany.nl

Gebruik de 80/20-regel om duurzaam af te vallen!

Afvallen? Hanteer de 80/20-regel voor duurzaam resultaat 

Je hebt besloten om af te gaan vallen, gezonder te gaan leven en fitter te worden. Proficiat! Dat is in ieder geval stap 1. Aan de slag gaan om je leefstijl te veranderen is natuurlijk niet zo moeilijk. De uitdaging komt bij het volhouden van een actieve en gezonde leefstijl. Allereerst moet je goed weten waarom je het doet, dan kun je beter doorzetten als het even niet mee zit. Verder moet je gemotiveerd blijven om de aanpassingen aan je leefstijl vast te houden, en juist daar gaat het vaak mis.

Veel mensen lopen in het begin te hard van stapel waardoor het op een bepaald moment tegen zit, bijvoorbeeld door een blessure. Anderen zitten zo vastgeroest in het oude, inactieve gedrag, dat de bank en de TV blijven lonken. Het is normaal dat er momenten komen waarop je denkt dat het allemaal niet gaat lukken of dat je er geen zin meer in hebt. Ons onderbewustzijn speelt sluwe spelletjes en probeert het gemakkelijk bij het oude gedragspatroon te laten. Door door te zetten en na te blijven denken over wat je wilt bereiken, wordt het nieuwe, actieve gedrag op een gegeven moment de standaard. Dat gaat zeker niet van de ene op de andere dag, maar doorzetten loont.

Een leven lang profijt

Alle inspanningen zouden voor niets zijn geweest als je er niet iets voor het hele leven uit hebt gehaald. Meer bewegen en meer waterrijk eten (met name groente en fruit), kan je elke dag meer energie opleveren, maar het is ook een uitstekend preventieve maatregel tegen de verdere vorming van overgewicht en andere chronische aandoeningen.

De 80/20-regel

Omdat de boog niet altijd gespannen kan staan, is het goed om af en toe de teugels wat te laten vieren. Gezond leven wil niet zeggen dat we nooit meer een gebakje of snoepje kunnen eten of nooit meer een glas bier of wijn kunnen drinken. Gezond leven is wel bewust leven. En dat kan door de 80/20-regel toe te passen. 80% van de tijd ben je lekker actief en eet je vooral waterrijk voedsel, 20% van de tijd kun je je gezonde leefpatroon loslaten. Doordat je die 80% vasthoudt, kun je die 20% prima hebben.

Ken je grenzen

Er is nog een aandachtspuntje. Veel mensen kennen hun grenzen niet. Ze gaan bijvoorbeeld in die 20% met een familiezak chips op de bank zitten, en voor het eind van de film komen ze er achter dat de zak leeg is. Let dus op voor overmatige consumptie van fastfood en snacks. Doseer de porties voor ze op je schoot liggen en probeer ze tot een minimum te beperken. Haal gezonde snacks in huis, zoals noten (blanke amandelen bevatten de minste calorieën), maar ook fruit en rauwkost kunnen erg lekker zijn als je even wilt snacken.

Houd dus die 80/20-regel in de gaten en pak je gezonde leefstijl direct weer op als je een keer uit de band bent gesprongen.

Bron: EFAA.

 

Special Members: John & Jannie Bosma

Het is donderdag 27 februari als bij ons John en Jannie Bosma de telefoon gaat. Michel, onze vaste trainer bij JMSC  vertelt dat wij deze maand in de nieuwsbrief komen te staan en dat wij als koppel zijn uitgeroepen zijn tot sporters van de maand. Tevens vraagt Michel ons iets te vertellen over wat ons motiveert om wekelijks te komen sporten bij JMSC.

De reden waarom mijn vrouw Jannie( 67 jaar ) en ik John( bijna 69 jaar ) nog actief willen bewegen is, omdat ik op mijn 61ste veel last begon te krijgen van mijn knieën. Ik kreeg van mijn huisarts de mededeling om onder goede begeleiding anders te gaan sporten, dan wat ik tot dan toe had gedaan. De sport die ik jarenlang had beoefend was actieve vechtsport, namelijk karate. En zo kwam ik bij Jeroen Maas terecht.

Ik heb dit met Michel besproken en met hem een zeer uitgebalanceerd trainingsprogramma opgezet, met als gevolg dat ik momenteel 2  x per week bij Jeroen train. Daarnaast beoefen ik nog 4 maal per week Aikido. Voor mijn leeftijd voel ik mij zeer fit en ben ik nooit ziek en Michel houdt mijn trainingsprogramma zorgvuldig in de gaten en daar ben ik hem zeer dankbaar voor.

Ja, en daar sluit ik (Jannie) mij helemaal bij aan. Ook ik moest voor mijn gezondheid ( de ziekte van Crohn ) een sport zoeken met optimale begeleiding. Dat is alleen te vinden bij een sportschool waar men zorgvuldig om gaat met de persoon zelf en dat heb ook ik gevonden bij Jeroen Maas.

Ook voor mij is er door Michel een trainingsprogramma opgezet, die mijn gezondheid in balans houdt en Michel houd dit zorgvuldig in de gaten. Na mijn trainingsprogramma die ik zoveel mogelijk 2 x per week beoefen, breng ik bij Jeroen Maas een bezoekje aan de sauna om daarna samen met John te genieten van een lekker kopje koffie en voldaan huiswaarts te gaan.