Jeroen geslaagd voor Integraal Personal Trainer opleiding

1656247_654430967951933_939918874_nOp 25 januari is Jeroen geslaagd voor de Integraal Personal Trainer opleiding. Op de foto wordt jeroen gefeliciteerd door drs. Remco Verkaik, grondlegger van de sportvasten kuur. Door deze opleiding kunnen we nog betere begeleiding en Personal Training in Hoofddorp geven!

 

Jeroen is geslaagd voor zijn Mylogenics Rehab Practitioner opleiding!

Jeroen grossiert in diploma’s! Vandaag is hij geslaagd voor zijn nieuwe opleiding Mylogenics Rehab Practitioner. (www.mylogenics.nl). Bij deze opleiding heeft hij bijzondere nieuwe technieken geleerd om na een blessure goed en snel te kunnen revalideren. Deze diploma werd uitgereikt door Bas Willemsen & Coen Luiken, de opleidingsdocenten. Nog 2 opleidingen te gaan, en Jeroen heeft er vertrouwen in! Hij had slechts 1 fout van de 50 examenvragen! Wij zijn ontzettend trots op hem!

Special Member Februari 2014: Els Schipper

Jeroen vroeg Els Schipper om haar ervaringen van o.a Personal training te delen omdat ze opmerkelijke resultaten geboekt heeft, terwijl ze dacht dat ze al ‘’te oud’’ zou zijn… Niets is minder waar, ze danst en sport en heeft de biologische leeftijd zeker 10 jaar teruggedraaid! Dank je Els!

————————————————————————————————————————

Sinds 2005 heb ik niet meer aan sport gedaan. Tot 2009 fietste ik elke dag naar mijn werk, maar mijn nieuwe baan is te ver om te fietsen. Dus..bewoog ik helemaal niet meer.  En dat ga je merken, vooral als je ook nog van lekkere dingen houdt Zoet of hartig, alles is lekker.

In 10 jaar tijd was ik 10 kg aangekomen! Maar ach, ik was ook geen 18 meer en als je ouder wordt en in de overgang zit word je toch ook dikker….? Ik schoof het eigenlijk steeds opzij: ik ga heus wel weer een keer sporten.

Uiteindelijk was ik vastbesloten, ik zou weer gaan sporten! Maar waar dan?  Ik kwam bij de site van JMSC terecht en dat zag er goed uit, persoonlijk, niet zo massaal, ook voor mensen van mijn leeftijd (57). Maar ja, die eerste stap…heb ik toch gezet, afgelopen juli. Heb gebeld met Jeroen, die me het één en ander uitlegde en me ook stimuleerde om met Personal Training in Hoofddorp te beginnen. Daar ben ik 5 juli mee begonnen. Spannend, ik ben gewogen, gemeten, mijn conditie was zozo. Maar ik was er helemaal klaar voor.

Veel kracht- en stabiliteit trainingen en speciale oefeningen gedaan. Ik moet zeggen dat ik best trots ben op mezelf dat ik zo gedisciplineerd te werk ben gegaan. Wel mét hulp van Jeroen. Als ik zelf zonder begeleiding naar de sportclub gegaan was, had ik snel weer afgehaakt. Nu werd ik elke week gestimuleerd door te gaan. Ook het feit dat mijn gewicht langzaam maar zeker omlaag ging was een goede stimulans. Wat ook bij de PT hoorde was de sportvastenkuur. Het leek me verschrikkelijk! 10 dagen bijna niet eten, dat houd ik nooit vol!  Het tegendeel was waar, het is me gelukt! Na 10 weken EN toch heb ik de sportvastenkuur was ik echt trots op mezelf. Nooit gedacht dat ik sporten zo leuk zou vinden. En wat heerlijk is om te doen: ZUMBA, ik word er vrolijk van en de calorieën vliegen eraf. En die 10 kg die ik was aangekomen ben ik allemaal weer kwijt!

Jeroen bedankt voor je uitstekende en enthousiaste begeleiding! Ik weet nu dat ik meer kan dan ik denk, Ik heb meer zelfvertrouwen gekregen en ga zeker door met sporten.

Els Schipper (1956)

Water drinken om af te vallen

Drinken om af te vallen

Niet alleen de wereld bestaat voor 70 procent uit water, ook ons lichaam bestaat voor 70 procent uit water. Water is heel effectief wanneer je wilt afvallen. Niet alleen gaat water drinken dorst en honger tegen, ook stimuleert water drinken de vetverbranding en spijsvertering.

Waterrijke voeding

In een ideale wereld zouden we eigenlijk 70% waterrijk moeten eten. Omdat waterrijke voeding veel minder calorieën bevat, zou dat ook goed uitkomen om de toename van overgewicht tegen te gaan en af te vallen. Helaas is het tegenovergestelde waar. We eten slechts 20 à 30 procent waterrijk – velen nog minder – en 70 tot 90 procent vast voedsel, dat veel meer calorieën bevat. Dus als je een belangrijke stap wilt maken in je gezondheid en ter ondersteuning van afslanken, eet dan meer waterrijk voedsel, zoals groenten, fruit, rauwkost, soepen, bladgroenten, salades.

Waterrijk eten is lichter verteerbaar, heeft minder calorieën, zit vol goede nutriënten, ligt niet zwaar op de maag en je komt snel aan je dagelijkse portie vocht die je lijf nodig heeft. Bovendien bevatten groente en fruit veel belangrijke mineralen en vitamines. Veel waterrijk voedsel helpt kanker voorkomen, en is minder belastend voor het lichaam. Eet dus de hele dag door waterrijke voeding en maak groenten de kern van iedere maaltijd.

Belang van vocht voor het lichaam

Dan terug naar drinken. Water drinken is niet alleen belangrijk voor de dorst. Vocht of water is belangrijk bij de opname van voedingsstoffen in de darm, het transport van voedings- en afvalstoffen in het lichaam en het regelen van de lichaamstemperatuur. Het meeste vocht krijgen we binnen via drinken. Hoeveel vocht je nodig hebt, hangt af van leeftijd, temperatuur, inspanning, het eten en de gezondheidstoestand. Zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven hebben meer vocht nodig dan gemiddeld.

Als je te lang niets drinkt, kunnen er uitdrogingsverschijnselen optreden. Er wordt wel beweerd dat drinken helpt om darmen te ontslakken of te ontgiften of dat drinken helpt tegen verstopping of constipatie.

Het algemene advies luidt: drink 1,5 tot 2 liter vocht per dag.

Bij sport is het belangrijk om je vochthuishouding op peil te houden, zeker als je intensief traint. Je kunt wel 1 tot 2 liter vocht per uur verliezen. Voldoende drinken is zelfs de eerste voorwaarde voor goede prestaties. Drink dus voor, tijdens en na de training genoeg vocht.

Wat te drinken?

Het beste om te drinken blijft gewoon water. Het drinkwater uit de kraan is in Nederland van goede kwaliteit. De eisen hiervoor zijn vastgelegd in de Waterleidingwet. Het drinkwater uit de kraan is zelfs beter gecontroleerd dan bronwater. Thee is ook een prima drank, maar laat de suiker en melk eruit. Koffie kan natuurlijk ook, bij voorkeur zwart, dat is in ieder geval veel beter dan frisdrank en energiedrankjes. Alcohol, frisdranken en energiedranken kunnen risico’s opleveren voor de gezondheid en verhogen de kans op gewichtstoename behoorlijk.

Blijf dus de hele dag door goed drinken en laat zoete drankjes achterwege.